91.340,00 kr. i efterregulering af tillæg
Fejl i tillæg for medlemmers deltagelse i sneberedskab
Det "særlige beredskabstillæg" var ikke blevet udbetalt korrekt flere medlemmer ved TRR som deltog i sneberedskabet i januar og februar i år. Det konkluderede HKKF efter at have gennemgået tidsinfolister og lønsedler hos medlemmerne ved TRR på opfordring fra medlemmer. Fejlen skyldtes forkert tastning i arbejdstidssystemet, da tillægget var registreret som "optjent pr. 24 timer" i stedet for "pr/påbegyndt døgn". Efter en god dialog med TRR, rettede de fejlen hurtigt derefter, så medarbejderne fik udbetalt de tillæg udbetalt, som de var berettiget til.
Flere medlemmer omfattet af fejlen
Et oprydningsarbejde blev sat i gang, da HKKF blev bekendt med, at flere medlemmer, end man oprindeligt kendte til, var omfattet af fejlen. Arbejdet er nu afsluttet.
TRR regulerer alle medarbejdere, som deltog i sneberedskabet
Alle medarbejdere, som har haft noget til gode i forhold til sneberedskabet, reguleres nu ved TRR. Medarbejdere, som ikke længere er ansat i forsvaret, bliver også reguleret og får besked på Mit.dk (eller eBoks). HKKF’s arbejde resulterede i, at medlemmer, som har deltaget i sneberedskabet, vil få efterreguleret samlet 91.340,00 kr.
Særlig aftale om sne- og ambulanceberedskab
HKKF har lavet en særlig aftale som medlemmer, der deltager i kommende sne- og ambulanceberedskab, skal honoreres efter. Aftalen trådte i kraft 1. november 2024. Læs mere om den nye aftale i den tidligere nyhed eller find aftalen her.
Få hjælp til at få tjekket din løn og pension
Hvis du er i tvivl om din løn eller pension, står fagligt team klar til at hjælpe dig. Indsend dine tre sidste tidsinfolister og lønsedler til HKKF's faglige team på faglig@hkkf.dk, så ser vi det igennem for dig. Skriv også hvis du blot har spørgsmål om din løn eller pension.